קצת לקחת חזרה

שנת יציאה: 1996

על האלבום:

"קצת לקחת חזרה" הוא אלבום האולפן ה-30 של הזמר אריק איינשטיין, שיצא בשנת 1996 בשיתוף פעולה עם שם טוב לוי. באותה השנה ביים צבי שיסל קלטת רוויו הכוללת את שירי האלבום ושירים אחרים מסדרת "ארץ ישראל הישנה והטובה". בקלטת השתתפו איינשטיין, לוי, יוני רכטר, אילה אשרוב וקהל של ניצבים. בין השירים נכללו קטעי ארכיון, לרוב כאלה הקשורים בעברו של איינשטיין.

אלבום זה כולל שירים עבריים ותיקים, ולחן אחד חדש שכתבה לאה שבת לשיר של נתן אלתרמן. את מרבית השירים שר איינשטיין בצעירותו בלהקת הנח"ל, בצל ירוק ושלישיית גשר הירקון, וכן באלבומו "יסמין", שבו שיתף לראשונה פעולה עם שם טוב לוי, משנת 1972. שם האלבום, "קצת לקחת חזרה", לקוח משורה בפזמון השיר "ליפא העגלון" (במקור של להקת בצל ירוק), ומרמז למעשה על שירי האלבום, שאליהם חוזר איינשטיין.

שם טוב לוי עיבד והפיק מוזיקלית את כל שירי האלבום, למעט שניים מהשירים, שעיבד והפיק מוזיקלית יוני רכטר. אולם חלק מהעיבוד של לוי לשיר "הורה היאחזות" התבסס על הגרסה של להקת כוורת לאותו השיר. באלבום מתארחים מספר מוזיקאים ישראלים, ובהם יהודית רביץ, המתארחת בדואטים "החופש בבית הבראה" (שביצעו בעבר אורי זוהר ואילנה רובינא) ו"קרה זה רק הפעם" (שביצעה יפה ירקוני יחד עם שמשון בר-נוי בשנות ה-50 ואחר כך עם איינשטיין, בשנות ה-60), לאה שבת, שהלחינה וביצעה קולות רקע בשיר "המשתה", ואילה אשרוב, המתארחת בדואט "אל נא תאמר לי שלום".

על גבי עטיפת האלבום מופיעה תמונה ישנה, המציגה את צריף החזרות של תיאטרון "האוהל", ששכן ברחוב הירקון על חוף ימה של תל אביב. בין השחקנים העומדים בחזית הצריף ניצב שחקן תיאטרון "האהל" יעקב איינשטיין, אביו של אריק.

קרדיטים:

אריק איינשטיין – שירה
שם טוב לוי – פסנתר, קלידים, חליל, קולות רקע, עיבודים מוזיקליים: שירים 1,2, 5-10
מאיר ישראל – תופים, כלי הקשה
איתן איצקוביץ – תופים, כלי הקשה
אלון נדל – גיטרה בס
יוראי אורון – גיטרה בס
מיכה מיכאלי – גיטרה בס
יוני רכטר – פסנתר, קלידים, עיבודים מוזיקליים: שירים 3-4
עדי רנרט – פסנתר, קלידים
עמוס עבר הדני – גיטרות
אבי סינגולדה – גיטרות
איתמר ארגוב – חצוצרות
אברהם פלדר – חצוצרות
ניצן עין-הבר – סקסופון
יוסי רגב – טרומבון
גרי לוברוב – אקורדיון
יהודית רביץ – שירה
לאה שבת – קולות רקע – שיר 9
עמי איילי – קולות רקע, טכנאי הקלטה, מיקס
יעקב מורנו – טכנאי הקלטה, מיקס
מנחם רגב – עיצוב עטיפה
מיכאל תפוח – מפיק

***

קוטנר על איינשטיין

גל"צ | 29.10.16

"קצת לקחת חזרה" 1996…להאזנה >>

***

קוטנר על איינשטיין

גל"צ | 05.11.16

"קצת לקחת חזרה – חלק ב'" 1996…להאזנה >>

***

קוטנר על איינשטיין

גל"צ | 19.11.16

"קצת לקחת חזרה – חלק ג'" 1996…להאזנה >>

***