האהבה פנים רבות לה


 
שנת יציאה: 1976

על האלבום:

"האהבה פנים רבות לה" הוא אלבום של הזמר אריק איינשטיין והמוזיקאי יוני רכטר משנת 1976. האלבום מהווה את שיתוף הפעולה הראשון של איינשטיין עם רכטר, יוצא להקת כוורת.

רכטר הלחין ועיבד את מרבית שירי האלבום, למעט השירים "עוד יהיה", שכתב והלחין איינשטיין, והשירים "זה לא בושה להיות עצוב" ו"לא היה מה שהיה", שהולחנו על ידי רכטר יחד עם שותפו הקודם של איינשטיין ושל רכטר עצמו, המוזיקאי אבנר קנר. האלבום כולל גם גרסה עברית לא מלאה לשירו של אלביס פרסלי "Love Me Tender", שעוברת לשם "נגמרו לי המילים" וכולל גם שירה באנגלית.

איינשטיין כתב את מרבית שירי האלבום, ואת השאר כתבו לאה גולדברג, רכטר וגידי רוזנטל.

לצד רכטר מנגנים באלבום יוצאי להקת כוורת נוספים: יצחק קלפטר, מאיר פניגשטיין ואלון אולארצ'יק (התקליטון הראשון שהוציא איינשטיין בשנת 1960 כלל שיר שנכתב לו על ידי אביו של אולארצ'יק, אדוארד: "היא הייתה בת 17").

את עטיפת האלבום ציירה בתו של איינשטיין, שירי, שציירה שנים ספורות קודם לכן את עטיפת האלבום "סע לאט".

קרדיטים:

אריק איינשטיין: שירה
יוני רכטר: קולות רקע, פנדר רודס, פסנתר, אורגן וסינתיסייזר
אלון אולארצ'יק: גיטרה באס, קולות רקע
יצחק קלפטר: גיטרות
מאיר פניגשטיין: תופים וכלי הקשה
מורטון קם: סקסופון
טומי פרידמן: טכנאי הקלטה
לואי להב: מפיק מוזיקלי
שמוליק בורנשטיין: מפיק
שירי איינשטיין: ציור העטיפה

***

קוטנר על איינשטיין

גל"צ | 05.03.16

"האהבה פנים רבות לה" 1976…להאזנה >>

***

"עוד יהיה" זאת אחת הפעמים הבודדות שכתבתי גם את המוזיקה וגם את המילים. העיבוד של יוני הלביש את זה במחלצות, והיו אתנו גם אלון אולארצ'יק בקולות ובס ויצחק בגיטרה. פעמים אחרות שחטאתי בהלחנה היו בתקליט הילדים עם רוב האכסלי, הגיטריסט של הצ'רצ'ילים. זה היה נחמד, אבל לא סיכן את מוצרט". 
אריק איינשטיין (מתוך "זו אותה האהבה" – ביוגרפיה בראשי פרקים בעריכת עלי מוהר).

***

"זו אותה אהבה זה שיר שממש טוב לי אתו. אני אוהב בו את ההדדיות – מין דיאלוג בינו לבינה". "השתנית אהובי" היא אומרת. אז הוא לא נשאר חייב. – "וגם את אהובתי", הוא עונה. "על הכל הייתי שוב חוזרת". היא אומרת, והוא – "כמה טוב שאת איתי". אני אוהב את זה".
אריק איינשטיין (מתוך "זו אותה האהבה" – ביוגרפיה בראשי פרקים בעריכת עלי מוהר).

***