בדשא אצל אביגדור


 
שנת יציאה: 1971

על האלבום:

"בדשא אצל אביגדור" הוא אלבום של הזמר אריק איינשטיין והמוזיקאי מיקי גבריאלוב משנת 1971. האלבום, הנחשב לאחד מהמוצלחים שהקליט איינשטיין, מכיל מספר שירים שהפכו לקלאסיקות ישראליות.

מיקי גבריאלוב הלחין ועיבד את כל שירי האלבום. איינשטיין כתב שלושה מהשירים והפזמונאי יענקל'ה רוטבליט כתב שבעה נוספים. האלבום הוקלט באולפני קולינור בתל אביב במאי 1971.

האלבום קרוי על שמו של צריף ששכן בסמוך לחוף מציצים שבתל אביב. צריף זה, שהיה בבעלותו של אביגדור צברי, שימש כמקום מפגש לקבוצת אנשים, ובהם יוצרים ואמנים שכונתה "חבורת לול". הצריף, שתועד על עטיפת האלבום בצילום של אלונה איינשטיין, תועד גם בסרטו של אורי זוהר "מציצים".

חלק משירי האלבום זכו לקליפים, כחלק מסדרת התוכניות "לול", ששודרה בראשית שנות ה-70 בערוץ הראשון. במרוצת השנים, עם הפיכת השירים לקלאסיקות ישראליות, זכו חלק משירי האלבום לגרסאות חדשות מצד איינשטיין עצמו ומצד מוזיקאים אחרים (להקת אטרף, נתן כהן ועוד).

השיר "אני ואתה" זכה ב-1972 גם לגרסה איטלקית של להקת הרוק המתקדם Capsicum Red, שבה הוא נקרא Rabbia e" Poesia" ("זעם ושירה"). השיר "שיר מספר 8" נכתב בהשפעת ביטויים מספר "שיר השירים". השיר "השריקה של התנועה" נכתב על תקופת החניכות של רוטבליט בתנועת הנוער "השומר הצעיר", תנועה שבה היה חבר גם איינשטיין. בשנת 2014 הקליטה החצר האחורית, להקתו של רוטבליט, גרסת כיסוי לשיר "לשרוק בחושך", כמחווה לאחר מותו של איינשטיין.

קרדיטים:

אריק איינשטיין: שירה
מיקי גבריאלוב: גיטרה 12 מיתרים, גיטרה בס, עיבודים
חיים רומנו: גיטרה מובילה
דוד קריבושי: פסנתר, עיבוד מיתרים
עמי טרייבטש: תופים
אהרל'ה קמינסקי: קונגוס
דורי הרשגל: מקליט
צבי שיסל: מפיק
אלונה איינשטיין: צילומים
דוד טרטקובר: עיצוב עטיפה

***

קוטנר על איינשטיין

גל"צ | 23.01.16

"בדשא אצל אביגדור": אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב 1971…להאזנה >>

***