מזל גדי

שנת יציאה: 1968

על האלבום:

"מזל גדי" הוא אלבום הסולו השני של הזמר אריק איינשטיין, אשר יצא בשנת 1968. זהו האלבום הראשון בו שיתף פעולה עם שלום חנוך.

איינשטיין וחנוך החלו לעבוד על האלבום לאחר התפרקות להקתו של איינשטיין, החלונות הגבוהים, בעקבות פגישתם באחת מהופעות החלונות הגבוהים והתרשמותו של איינשטיין מחנוך, שהשתחרר אז משירות בלהקת הנח"ל.

האלבום הוקלט בשנת 1968 ומכיל תריסר שירים שהולחנו במיוחד על ידי חנוך. מילות השירים נכתבו על ידי חנוך, מאיר אריאל, מרים ילן שטקליס, לאה גולדברג ועל ידי איינשטיין עצמו. ליוותה את איינשטיין "תזמורת סי בי אס ישראל" בניצוחו של המוזיקאי אלכס וייס, שגם עיבד את השירים. האלבום קרוי בעקבות מזל גדי, המזל בו נולד איינשטיין.

מאז הוקלט האלבום הפכו חלק משיריו לנכסי צאן ברזל של המוזיקה הישראלית. עדות לכך בביצועים הרבים להם זכו במהלך השנים, בין השאר על ידי ג'וזי כץ ושמוליק קראוס, יהודית רביץ, שלום חנוך ושבק ס'.

קרדיטים:

אריק איינשטיין – שירה
אלכס וייס – ניצוח ועיבודים
שלום חנוך – לחנים
חנן יובל – קולות רקע
תזמורת סי. בי. אס. ישראל – נגינה

***

איך הכרתי את שלום
"את שלום הכרתי בתקופת החלונות הגבוהים. הופענו אז באיזה מועדון ברחוב הירקון וידיד משותף הביא אותו להופעה שלנו. אחרי שהקהל התפזר עוד ישבנו שם קצת, שרנו ביטלס וכל מיני ואז שלום סיפר שהוא כותב ומלחין מגיל צעיר. העברנו לו את הגיטרה והוא ניגן קצת. הוא היה ביישן אבל שר כמה שירים שלו ופשוט הקסים אותי. הוא לקח אותי למחוזות חדשים ונעימים. אני זוכר שהתפלאתי שבלהקת הנח"ל לא מנצלים את הכשרון שלו ולא שרים שירים שלו. לי בכל אופן היה ברור כבר באותו לילה שאני רוצה לעבוד איתו. ובאמת, אחרי ש'החלונות' נגמרו אמרתי לו בוא נשב, ננגן, נכתוב נראה מה יצא, וזהו. ככה נולד כל העסק. ישבנו, עבדנו, והתוצאה היתה 'מזל גדי', התקליט הראשון מהחמישה שעשינו יחד".
אריק איינשטיין (מתוך "זו אותה האהבה" – ביוגרפיה בראשי פרקים בעריכת עלי מוהר).

***

קוטנר על איינשטיין

גל"צ | 19.12.15

"מזל גדי" – איינשטיין שר שלום חנוך 1968…להאזנה >>

***

פריצת דרך ליצירה המקומית": האלבום הראשון של אריק אינשטיין ושלום חנוך

דודי פטימר | מעריב און ליין | 30.06.2018 

פגישה מקרית חיברה בין איינשטיין, אז כוכב גדול שחיפש דרך מוזיקלית שונה, לבין חנוך, חייל צעיר וצמא להכרה.
מאז ניהלו השניים מערכת יחסים אומנותית ארוכה, שהולידה אלבומי מופת שהראשון בהם הוא "מזל גדי"…להמשך קריאה >>

***